Blog Details

  • Home
  • Digitālā mārketinga efektivitāte RMMT uzņemšanā
gilingers September 5, 2020 0 Comments

Digitālā mārketinga efektivitāte RMMT uzņemšanā

Ikviens darba devējs vēlas savā komandā pieredzējušus darbiniekus. Tieši tā pat izvēlas arī sadarbības partnerus – tiem jāspēj uzrādīt savu darbu portfolio un rezultātus. Tā teikt, jāuzrāda savs veiksmes stāsts. Šajā nolūkā vēlamies padalīties ar mūsu rezultātiem un pastāstīt, ko nozīmē digitālā mārketinga efektivitāte. Šim stāstam par piemēru izvēlējāmies  Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma 2018. gada uzņemšanas kampaņu.

 

Veiksmes stāsts – sākums 

Aģentūras sadarība ar Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu aizsākās jau 2016. gadā, kad veicām mārketinga pētījumu, uz kura rezultātiem balstamies joprojām. 2017. gadā īstenojām daļu no uzņemšanas kampaņas, bet 2018. gada kampaņa tika pilnībā uzticēta mums. Ņemt vērā sadarbības vēsturisko pieredzi, varam runāt ne tikai par šī brīža efektivitāti, bet arī paraudzīties uz to gan vēsturiskā griezumā, gan no attīstības dinamikas viedokļa.

No digitālā mārketinga viedokļa, Valsts formālā izglītība ir komplicēts pakalpojums, jo: (1) tas tiek sniegts ārpus interneta (off-line) un atšķiras no klasiskiem e-komercijas piedāvājumiem; (2) saistīts ar formalitātēm un birokrātisko procedūru, kas šobrīd nav automatizējamas; (3) tā ir bezmaksas, līdz ar to nevar piesaistīt potenciālo klientu ar priekšapmaksu. Vārdu sakot, ir daudz dažādu šķēršļu, kuri neļauj izmantot maksimālo digitālā mārketinga instrumentu klāstu.

Pirmā pilnībā digitāla izglītības iestādes uzņemšanas kampaņa

Plānojot Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma 2018. gada uzņemšanas kampaņu, kas vēlāk kļuva mūsu veiksmes stāsts, stratēģiski izvēlējamies jau iepriekš pārbaudītu shēmu – sociālie tīkli + PPC  un pievienojām GDN + e-pastu marketingu. Pateicoties klienta uzticībai mūsu spējām, šogad tika izslēgti visi tradicionālie reklāmas kanāli (TV, Radio, drukātie mediji). Tika izslēgti arī klasiskie banneri ziņu un pašvaldību portālos. Līdz ar to varam runāt par  to, ka šī ir arī pirmā pilnībā digitāla uzņemšanas kampaņa tehnikuma vēsturē un iespējams arī visas Latvijas izglītības iestāžu kontekstā.

Gaidot dokumentu iesniegšanas brīdi, mūsu vienīgais mierinājums bija Google Analytics atskaites. Visādi citādi – pilnīga neziņa par to, kādi būs rezultāti. Ņemot vērā saistību apjomu un atbildības sajūtu, kas mums uzgūlās daudzu pasniedzēju un pašas mācību iestādes priekšā, adrenalīna līmenis nenokritās ne uz brīdi, bet līdz ar uzņemšanas pirmajām stundām 14. jūnijā, tā daudzums asinīs pārsniedza sarkano ķermenīšu daudzumu līdz pat 5. jūlijam. Par iesmeslu tam bija negaidīti augsta digitālā mārketinga efektivitāte.

Kā tika sasniegta digitālā mārketinga efektivitāte 

Iesniegto iesniegumu rezultāts mūs iepriecināja jau pirmajā dienā un turpināja sajūsmināt katru nākamo dienu. Mēs esam gandarīti par to, ka izdevās piesaistīt audzēkņus tādās specializācijās, kurās jau sen nav bijušas nokomplektētas pilnas grupas, bet populārākajās, lai kaut daļēji apmierinātu interesentu vēlmes, ir atvērtas papildus grupas. Piemēram, foto dizaina speciālista programmā bija saņemti 77 pieteikumi uz 16 vietām.

Rīgas mākals un mediju tehnikuma uzņemšanas kampaņas efektivitāte
Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma mārketinga aktivitāšu un uzņemšanas rezultātu korelācija

Lai novērtētu uzņemšanas mārketinga kampaņas efektivitāti salīdzināsim triju gadu saņemto pieteikumu skaitu un tam iztērēto līdzekļu daudzumu. Uzreiz atvainojamies par to, ka operēsim tikai ar vispārinātiem datiem, nevis piedāvāsim aplūkot reālos skaitļus. Pieņemot par pamatu 2016. gada uzņemšanas kampaņu, tās dati  veido 100% saņemto pieteikumu skaitu un 100% iztērēto līdzekļu. 2017. gadā tika palielināts saņemto pieteikumu skaits par 29%, iztērējot tam par 7% vairāk līdzekļu (107% salīdzint ar 2016. gadu). Savukārt, neskatoties uz to, ka jau 2017. gada rezultātos ir iekļauts arī mūsu pienesums, šogad saņemto pieteikumu skaitu esam palielinājuši vēl par 32% salīdzinot ar 2017. gadu, jeb par 70% virāk nekā 2016. gadā. Uzskatam, ka īpaši ievērības cienīgi ir tas, ka šo rezultātu sasniegšanai tika izmantoti 69% līdzekļu salīdzinot ar 2017. gadu.

Tieši tas, ka spējām izmantojot tikai digitālos  mārketinga kanālus palielināt gan klienta zīmola vērtību, gan pieteikumu skaitu, tai pašā laikā būtiski samazinot izdevumu apjomu salīdzinot ar iepriekšējo gadu ir patiess veiksmes stāsts, kas apliecina, ka pastāv digitālā mārketinga efektivitāte.

Spied uz saiti un uzzini, kas ir pircēja ceļš un kā tas top!

 

Leave Comment