Blog Details

  • Home
  • Sociālo mediju statistika: TOP 12 2018 (papildināts)
gilingers December 4, 2018 0 Comments

Sociālo mediju statistika: TOP 12 2018 (papildināts)

Mūsuprāt, sociālo mediju statistika ir būtiska brīdī, kad tiek veidotas digitālā mārketinga startēģijas. Īpaši brīdī, kad vēlaties izvērtēt platformas, kurās izvietot reklāmu un sasniegt mērķauditoriju. Piedāvātā sociālo mediju statistika balstās uz sociālā mārketinga entuziasta un konsultanta Dastina Stauta veidota apkopojuma par 2018. gadā populārākajām platformām pasaulē un ir mūsu pašu papildināta ar dažiem precizējumiem par Latvijas lietotāju mediju pratību.

 

Šis tops balstās uz dažādiem aktivitāšu statistikas datiem, kas padara to par pietiekami ticamu un pārbaudāmu. Tādēļ domājam, ka ikvienam mārketerim tas varētu būt interesants.

Nr.1 : Facebook

2.2 miljardi aktīvo lietotāju

Jau 2018. gada aprīlī Facebook paziņoja par 2.2 miljardiem aktīvo lietotāju mēnesī, bet ik dienu to lieto 1,4 mijardi lietotāju, kas ik dienu augšuplādē 300 miljonus attēlu. Saskaņā ar Facebook paziņojumu, ik sekundi tiek izveidoti 5 jauni lietotāju konti. Tajā joprojām var reģistrēties no 13 gadu vecuma, bet 30% lietotāju ir vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Ik dienu Facebook slejās tiek apskatīti 8 miljardi video. Latvijas lietotāju skaits šogad ir sasniedzis jau 890 000, būtiski pārsniedzot lokālā sociālā tīkla Draugiem.lv lietotāju skaitu.

Nr.2 : YouTube

1,5 miljardi aktīvo lietotāju

Šobrīd YouTube katru mēnesi apmeklē apmēram 1,5 miljardi reģistrēto lietotāju. Tie vidēji pavada 1 stundu dienā, skatoties videoklipus, kas tiek augšupielādēti ar intensitāti 300 video stundas minūtē. Katru dienu ir vairāk nekā 5 miljardi video skatījumu. Vidējais YouTube apmeklējums ilgst 40 minūtes. 82% bērnu un jauniešu Latvijā norāda, ka lieto YouTube. Šis sociālais tīkls ir interesants ar to, ka tā saturu patērē ne tikai reģistrētie lietotājie, bet arī nereģistrētie. Tādēļ to ikdienā lieto tas bērnu un jauniešu auditorijas segments, kas ir vecumā no 9 līdz 16 gadiem un nav sasniedzams caur citiem sociālajiem tīkliem.

Nr.3 : Instagram

800 miljoni aktīvo lietotāju

Kopš 2010. gada Instagram platformā ir reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni aktīvo lietotāju, kuri vismaz rezi mēnesī to aktivizē. Kopš tā izveidošanas ir kopīgoti vairāk nekā 40 miljardi fotogrāfiju. Ik dienu to apmeklē vairāk nekā 500 miljoni aktīvie lietotāji. Instagram katru dienu tiek augšupielādēti vidēji 95 miljoni fotoattēlu. Lielākā daļa Instagram lietotāju ir vecumā no 18 līdz 29 gadiem, un 32% Instagram lietotāju ir jaunieši. Šis ir arī populārākais sociālais tīkls Latvijas bērnu un jauniešu vidū

Nr.4 : WhatsApp

800 miljoni aktīvo lietotāju

Domājams, ka nav vairs jābrīnās par to, kādēļ ar ar WhatsApp datiem ir papildināta sociālo mediju statistika, jo arī ši ir viena no mārketinga platformām. Šo aplikāciju ir lejuplādējuši vairāk kā 1 miljards reižu, bet aktīvi lieto ik mēnesi aptuveni 700 miljoni lietotāji 109 valstīs. Katru dienu WhatsApp lejuplādē vidēji 1 miljonu cilvēku. Katru dienu tajā tiek pārsūtīts aptuveni 42 miljardi teksta ziņojumu un 1,6 miljards fotogrāfiju.

Nr.5 : Google+

395 miljoni aktīvo lietotāju

Tiek lēsts, ka Google+ ir vairāk nekā 2 miljardi reģistrētu lietotāju visā pasaulē, bet diemžēl starp tiem tikai aptuveni 395 miljoni ir aktīvi. Ir arī jāņem vērā arī ts, ka 55% no visiem lietotājiem atrodas Amerikas Savienotās Valstīs. 28% Google+ lietotāju ir vecumā no 15 līdz 34 gadiem, bet pēc dzimuma sadalās:  73,7% ir vīrieši, 26,3% sievietes.  Tiek lēsts, ka vidējais Google+ lietotājs apmeklējuma laikā vietnē pavada 3 minūtes un 46 sekundes.

Nr.6 : Twitter

330 miljoni aktīvo lietotāju

Kopējais Twitter reģistrēto lietotāju skaits ir 1,3 miljardi, no kuriem aptuveni 330 miljoni ir aktīvi ik  mēnesi. No tiem, 70 miljoni ir Amerikas Savienotajās Valstīs. Neskatoties uz to, ka vairāk kā 70% kontu ir neaktīvi, tiek lēsts, ka katru dienu tiek reģistrēti gandrīz 460 000 jaunu Twitter kontu. Katram Twitter lietotājam ir vidēji 208 sekotāji. Šobrīd Latvijā tas ir palicis par tīklu kurā uzturas politiķi un žurnālisti, kā arī tīkls uzņēmumu klientu atbalstam. Tādēļ tā lietojums ir jāizvērtē rūpīgi.

Nr.7 : Snapchat

301 miljons aktīvo lietotāju

Septiņu pastāvēšanas gadu laikā Snapchat ir sasniedzis aptuveni 301 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī. Ik dienu tajā veic ziņojumus 178 miljoni aktīvo lietotāju, no kuriem 77 miljoni atrodas ASV. 60% no Snapchat lietotājiem ir vecumā no 18 līdz 34 gadiem. Snapchat informē, ka tajā tiek veikti ik dienu 10 miljardi videoklipu skatījumu. Katru dienu tiek izveidoti aptuveni 3 miljardi snapu. Neskatoties uz savu popularitāti jauniešu vidū, Snapchat pamazām izkonkurē Instagram. To parāda arī popularitātes statistija bērnu un jauniešu vidū, kur 84% norādīja, ka lieto Instagram, bet tikai 51% no visiem aptaujātajiem norādīja arī Snapchat.

Nr.8 : Reddit

274 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī

Neskatoties uz to, ka Latvijā Reddit nav īpaši populārs, pasaules mērogā to ik mēnesi apmeklē 274 miljoni aktīvo lietotāju. Pavisam šajā sociālajā tīmeklī ir 330 miljoniem reģistrētu lietotāju. Ikmēneša Reddit lapu apskats sasniedz 8 miljardus. Vienas Reddit vizītes vidējais ilgums ir 13 minūtes.

Nr.9 : LinkedIn

200 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī

Piecpadsmit gadu laikā LinkedIn no vietnes, kur glabājas CV ir pārtapis par profesionāla rakstura soiālo tīmekli ar vairāk nekā 546 miljoniem reģistrētu lietotāju (133 miljoni ir reģistrēti ASV), no kuriem 200 miljoni tiek aktivizēti vismaz vienu reizi mēnesī . Katru mēnesi LinkedIn tiek reģistrēti 5,26 miljoni jaunu kontu. Tajā ir vairāk nekā 20 miljoni reģistrētu uzņēmumu lapu. No visiem lietotājiem 57% ir vīrieši, bet 43% lietotāju ir sievietes. Galvenais lietotāju īpatsvars ir vecumā no 30 līdz 39 gadiem.

Nr.10 : Pinterest

200 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī

Pinterest ir 200 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī, no kuriem 70 miljoni nāk no ASV. Pavism kopā Pinterest „piespraužu” kopējais skaits ir vairāk nekā 100 miljardi ar 1 miljardu eksponēšanas „dēļiem”.  Tā lietotāju galvenā vecuma kategorija ir no 20 lidz 29 gadiem. Jāsaka, ka šis sociālais tīkls ir būtisks tiem, kuri sevi pozicionē vizuāli – dizans, apģērbs utt., bet

Nr.11 : Tinder

50 miljoni aktīvo lietotāju mēnesī

Mēs jau bijām iepriekš apskatījuši Tinder vietni. Tā pēc  2017. gada  nogalē reģistrētā lietotāju skaita ierindojas 11. vietā ar 50 miljoniem lietotāju skaitu.  Pēc  finanšu rādītājiem Tinder ir pati ienesīgākā aplikācija.  Tās galvenā vecuma kategorija – 24 miljoni – ir  jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

Nr.12 : Pereskope

10 miljoni reģistrēto lietotāju

Īsā, 3 gadu laikā, Periscope ir kļuvis par ievērojamu tiešsaistes straumēšanas platformu.  Tajā katru mēnesi ir vairāk nekā 9,3 miljoni tiešraides. To nodrošina vairāk nekā 10 miljoni reģistrētu lietotāju. Dienas laikā to izmanto aptuveni 1,9 miljoni, no kuriem 1,2 miljoni ir Android lietotāju. Pereskope pastāvēšanas laikā ir notikuši 200 miljoni raidījumu. Katru dienu straumējot vidēji 350 000 video stundas.

Bonuss!!! Sociālo mediju statistika nebūtu pilnīga bez Draugiem.lv

352 000 aktīvo lietotāju mēnesī

Neskatoties uz to, ka Latvijas lokālais sociālais tīkls Draugiem.lv katru gadu zaudē savus aktīvos lietotājus, tas joprojām piesaista mēneša laikā virs 352 000 lietotāju

Papildināts!!! Flickr

90 000 aktīvo lietotāju mēnesī

Sociālo mediju statistika ir  papildināta vēl arī ar tādu vietni kā Flickr. Tā ir izveidota 2004. gadā kā attēlu apmaiņas un socializēšanās platforma. Ir dzirdēts viedoklis, ka šis ir viens no aktīvākajiem šī brīža socialajiem medijiem. Tieši tādēļ, lai apstrīdētu šo viedokli, esam pievienojuši arī to šeit. Flickr lietotāji nāk no 65 valstīm un augšuplādē ik dienu 25 milionu attēlu, tomēr tā aktivitāte nespēj konkurēt ar sociālo mediju līderiem. Vairāk ar statistika datiem varat iepazīties šeit.

Mēs ļoti daudz pētam datus lai argumentētu klientiem savu izvēli. Esam saskārušies ar to, ka arī mūsu kolēģi nereti pamato savu izvēli ar līdzīgiem datiem. Ņemot vērā šo pieredzi, ceram, ka sagatavotā sociālo mediju statistika būs noderīga gan mūsu partneriem, gan klientiem, kā arī studentiem un koleģiem.

Ja uzskatat, ka Jums ir nepieciešama palīdzība tēla veidošānā Sociālajos tīklos, tad iepazīstaties ar šo, vai sazinaties ar mums!

Leave Comment