Google Serch Console. Mīts par palīgu SEO speciālista darbā

by | Apr 25, 2024 | SEO

Animācija un animācijas pakalpojumi - Zīle

Google Search Console tiek uzskatīta par universālu palīgu mārketinga un, jo īpaši, SEO speciālistu darbā. Daudzos YouTube video blogos par optimizāciju un dažādu kursu pasniedzēji runā, ka tieši Search Console ir tas rīks, kas jums nepieciešams un spēj aizstāt jebkuru maksas instrumentu. Šajā rakstā aplūkosim vai tiešām šis rīks ir tik labs un vai tas nav mīts?

Google Search Console attīstība

Nav noslepums, ka Google instrumenti nemitīgi transformējas. Tas notiek līdz ar dažādu Google iespēju paplašināšanos. Piemēram, pagājušā gada jūnijā Google lika mums pāriet uz Google Analytics 4, kas ir jaunākā anlītikas instrumenta versija un tā kardināli atšķiras no iepriekšējām paaudzēm. Tā arī Google Search Console pēdejos divos gados ir pierdzējusi būtiskas izmaiņas. Tajā parādījās Video satura indeksācijas panelis un citi.

Google Search Console attīstība

Līdz ar 2022. gada algoritma Core Web Vital aktualizēšanu, konsolē parādījās jauns bloks – Pieredze (Experience). Tajā atrodami Lapu pieredzes pārskats, atbilstības pārskats Core Web Vital parametriem un HTTPS drošības protokola pārskats.

Uzlabojumu sadaļa

Interesanta ir Uzlabojumu (Enhancements) sadaļa. Tajā atrodams “Drupaču” pārskats, Profila lapu pārskats un indeksēto Vietņu saišu pārskats. Interesanti ir tas, ka šī bloka saturs var mainīties atkarībā no vietnes arhitektūras un funkcionalitātes. Piemēram, Pieredzes blokā var parādīties BUJ (FAQ) pārskata panelis, kā arī gadījumos, ja vietnē ir integrēts kāds notikumu kalendārs, tad šajā blokā var parādīties sadaļa Notikumi (Event).

Iepirkšanās bloks

E-veikaliem un vietnēm ar noreķinu pakalpojumiem noteikti parādīsies sadaļa Iepirkšanās (Shopping). Tajā noteikti būs atrodams Produktu fragmentu pārskats. Tik pat labi tur var atrasties arī Tirdzniecības panelis (Merchant listing) un Iepirkšanās cilnes saraksti (Shopping tab listings).

Drošības un manuālo darbību panelis

Nelielais Drošības un manuālo darbību panelis satur divas sadaļas, kur atrodams panelis ar Drošības jautājumiem un panelis ar Manuālajām darbībām. Šobrīd tie ir jauni un neatīstīti paneļi, kuros ir redzams tikai viens elements – ir vai nav konstatētas problēmas. Ļoti iespējams, ka nākotnē šie paneļi attīstīsies un būs redzami detalizētāki pārskati par apskatītajiem jautājumiem.

Saišu panelis un mīta pirmais konstatējums

Instrumentu paneļa lejasdaļā atrodas Saišu (Links) panelis. Šajā panelī atrodami pārskati ar Ārējām un Iekšējām saitēm. Tieši šajā pārskatā ir atrodama pirmā nopietnā problēma, jeb Search Console kļūdainā darbība. Proti, izvēloties mūsu klienta LKKF pārskatu domēnam kyokushinkai.lv un salīdzinot Search Console un Ahref rezultātus, ir redzams, ka Search Consoles Saišu panelis Saites pārskatā Populārākās saites vietnes uzrāda tikai 6 donordomenus. Turpretīm Ahrefs uzrāda 10 donordomēnus. Līdz ar to ir redzams, ka veidojot atpakaļsaišu tīklu nav iespējams korekti identificēt nedz donordomēnu, nedz atpakaļsaišu skaitu ar Search Consoli. Profesionālie rīki šajā ziņā ir precīzāki.

 

Kyokushinkai.lv Search Console donordomēmeni (ekrānšāviņš 2024.04.25)

Kyokushinkai.lv Ahref donordomēmenu parskats (ekrānšāviņš 2024.04.25)

 

Atslēgvārdu pārskats un mīta otrais konstatējums

Google Search Console galvenais pārskats, kādēļ to arī uzskata par ļoti vertīgu, ir Atslēgvārdu pārskats (Performance). Atverot to mēs redzam gan Klikšķu daudzumu, gan Sesiju skaitu pieprasījumiem, uz kuriem ir atsaukusies vietne. Redzam arī Vidējo kliksķu skaitu un arī Vidējo atslēgvārdu pozīciju. Zem kopsavilkuma paneļa atrodas atslēgvārdi sakārtoti stabiņā ar tiem pašiem parametriem un iespēju sarindot atslēgvārdus pēc tiem. Pirmajā brīdī šķiet, ka esam atraduši brīnišķīgu rīku lai identificētu savas vai klienta mājaslapas indeksācijas parametrus. Tā vien gribas iekliegties: – “Super!”. Tomēr, laikam tas būs pārsteidzīgi.

Vidējās pozīcijas parametra bezjēdzība

Pirmajā brīdī var šķist, ka atslēgvārdu vidējās pozīcijas rādītājs ir liela vērtība, ko mēs iegūstam no šī pārskata. Tomer, atverot vairākus parskatus un sakārtojot atslēgvārdus pēc to pozīcijām no lielākās uz mazāko, mēs atklājam, ka:

  1. Atslēgvārdu pozīcijas mēdz būt tālu pāri 100., neskatoties uz to, ka meklētājā ir tikai 100 vietas.
  2. Nereti, šajās tālākajā pozīcijās atrodas atslēgvārdi, kuri nav saistīti ar mūsu uzņēmējdarbības veidu vai arī ir gramatiski kļūdaini pieprasījumi ar mazu daudzumu, bet ietekmē vidēji svērto pozīciju pārskatā.

 

Viesu mājas vietnes rezultāti (ekranšaviņš 2024.04.24)

Apbedīšanas uzņēuma atslēgvārdu pārskats

Izklaides pakalpojumu uzņēmuma atslēgvārdi

Atslēgvārdu pozīciju analīzes neprecizitāte

Vēl lielāks pārsteigums mūs gaida aplūkojot konkrētus atslēgvārdus. Par piemēru izvēlēsimies mums jau pazīstmās Latvijas Kjokušinkai Karatē do federācijas atslēgvārdu pārskatu. Nofiltrēsim atslēgvārdu pārskatu par trim mēnešiem (pēc noklusējuma) sakārtojot pēc lielākā sesiju skaita. Ceturtais meklētākais pārskata periodā atslēgvārds ir “kjokušinkai”. Tas noteikti ir ļoti tiešas atbilstības atslēgvārds un mūs interesē lai vietne indeksējas pēc iespējas augstāk uz šo atslēgvārdu, bet tas ir tikai 58.pozīcija. Pirmajā brīdī var šķīst, ka “viss ir slikti”.

 

Search Console Kjokušinkai.lv pārskats (ekranšaviņš 2024.04.24)

 

Tomēr, iedziļinoties atslēgvārda pārskatā, mēs redzam, ka tam ir šķirklis Valstis (Countries). Uzspiežot uz tā mums atklājas pavisam cita aina:

  1. Latvijā atslēgvārds indeksējas vidēji 1,5 pozīcijā.
  2. Vietne ir atsaukusies uz pieprasījumiem 27 valstīs, kurās tā ir parādījusies daudz tālāk no TOP10.
  3. Lielākā daļa pieprasījumu ir bijuši ārpus Latvijas, kas federācijas gadījumā nav interesanti.

 

Kyokushinkai.lv parskats pēc valstu pārskata (2024.04.24)

Kjokušinkai pēc valstu pārskata

Google Search Console izmanto nefiltrētus datus meklēšanas rezultātu apkopšanā. Līdz ar to tie ir daudz plašāki par tiem, kas nepieciešami precīzu lēmumu pieņemšanai konkrētā reģionā. Tur pretīm profesionali maksas rīki sniedz filtrētus un ļoti konkrētus datus, kas ir izmantojami tūlītējai lemumu pieņemšanai. Search console ir arī ar mazāku precizitāti par maksas instrumentiem, līdz ar to tā pārskati ir ļoti kritiski jaizvērtē, lai vispār pieņemtu lēmumus par vietnes optimizāciju. Rezultātā, ja esat izlasījuši mūsu rakstu līdz kopsavilkumam, tad noteikti varat secināt to pašu ko mēs – Google Search Console ir apvīta ar daudz mītiem, kuri sniedz nepatiesu priekšstatu par šo rīku. No savas puses mēs ieteiktu pieņemt lēmumus izmantojot tikai profesionālus instrumentus.

Ja uzskatāt, ka esam snieguši noderīgu informaciju un par šo ir jāzin arī citiem, noteikti padalaties ar šo rakstu!