Blog Details

  • Home
  • 4 padomi, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu
Ka sagatavot SEO draudzīgu attēlu -2
Arno Marnics 23 februāra, 2021 0 Comments

4 padomi, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu. #2 Kā sagatavot SEO draudzīgu saturu.

Interesējaties, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu? Esam sagatavojuši 2. rakstu no sērijas Kā sagatavot SEO draudzīgu saturu. Iepriekš esam stāstījuši par to, kā sagatavot SEO draudzīgu tekstu. Šo rakstu meklējiet mūsu rakstu krājumos. Arī tas var būt noderīgs, bet šoreiz par vizuālā nofomējuma pielāgošanu.

Šajā rakstā saņemsiet atbildes uz sekojošiem jautājumiem:

  • Kādēļ jāveic attēlu SEO optimizācija?
  • Kādas ir Google prasības attēlu optimizācijai?
  • Kā veikt attēlu optimizāciju?

Kādēļ būtu vērts zināt par to, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu?

Attēlu optimizācija ir daļa satura optimizēšanas;

  • Google meklētājā ir atsevišķs attēlu meklētājs, kurā ir vērts arī būt meklēšanas rezultātu augšdaļā.

Esam jau iepriekš skaidrojuši, ka, veicot pasūtījumu mājaslapas izstrādātājam, tas nebūt nenozīmē, ka tiks veikta arī satura optimizācija. Tas ir saistīts ar to, ka mājaslapas izstrāde un mājaslapu optimizācija ir atšķirīgi pakalpojumi un to veic atšķirīgi darbinieki, bet bieži vien norādīta pielāgošana meklētājprogammām atttiecas uz pašu mājaslapas arhitektūru, nevis satura optimizāciju.  Līdz ar to – ja iepriekš saturs nav bijis optimizēts, veicot tā pārnesi, tas nekļūs optimizētaks. Savukārt, ja saturs tiek radīts no jauna, tad ir vērts zināt, kā to pielāgot. Rezultātā varam konstatēt, ka, ja jūsu uzņēmumam vai iestādei ir mājaslapa, tā esošais saturs ir jāpārbauda un jāoptimizē, bet jauns saturs jāpielāgo jau tā sagatavošanas fāzē. Piemēram, brīdī, kad tiek veikti foto pakalpojumi, vieglāk definēt tehniskās prasības izpildītājam.

Kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu -aģentūra Zīle

4 padomi, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu

Sagatavot SEO draudzīgu attēlu ir vienkāršāk par SEO draudzīga teksta uzrakstīšanu. Ir nepieciešams zināt Google algoritma prasības, lai to optimizētu, un nelielas tehniskās iemaņas tam, kā to panākt. Šie četri padomi ir:

  • Pielāgot attēla izmēru mājaslapai;
  • Izvēlēties pareizo kompresijas standartu;
  • Pievienot attiecīgo Alt atribūtu;
  • Pievienot pareizo Title atribūtu.

Optimizējamo attēlu veidi

Optimizējamo attēlu veidi, pretstatā iespējamam stereotipam, var būt vairāku veidu: Tās var būt ne tikai fotogrāfijas pie rakstiem, bet arī grafiskie elementi, infografikas, ekrānšāviņi un citi. Respektīvi – optimizējami ir visi vizuāla rakstura attēli un tas darāms pēc vienāda principa, piemēram, ievietotajam uzņēmuma vai iestādes logotipam ir jabūt pielāgotam meklētājprogrammu prasībām tieši tā pat, kā attēlam pie raksta.

Google meklētāja prasības attēlu pielāgošanai

Zinot Google meklētāja prasības pielāgošanai, ir ļoti vienkārši sagatavot SEO draudzīgu attēlu. Šīs prasības pamatā ir divos segmentos:

  • Attēlu tehniskās prasības;
  • Prasības attēlu noformējumam. 

Google mAttēlu tehniskās prasībaseklētāja prasības attēlu pielāgošanai

Attēlu tehniskās prasības vienlaicīgi ierobežo četri apstākļi, kas ir neatkarīgi viens no otra:

  • Attēla faila izmērs;
  • Attēla formāts;
  • Attēla izšķirtspēja;
  • Attēla kompresija.

Attēla faila izmērs

Prasības attēla faila izmēram diktē tā ielādes ātrums, kur princips ir vienkāršs – jo mazāks attēla faila izmērs, jo labāk. Šī ir tieša Google algoritma direktīva. Būtībā visas darbības, kas tiek veiktas, manipulējot ar attēlu, ir ar mērķi samazināt tā faila izmēru. Attēla faila izmēru izsaka kilobaitos (kb). Ieteicamais attēla faila apjoms ir līdz 100 kb. 

Attēla formāts

Vienlaicīgi ir jāatceras, ka attēlam ir arī tā formāts, kas tiek izteikts pikseļos un atbild par to, cik lielu to var redzēt uz ekrāna. Šim parametram nav ierobežojumu no meklētāja puses, bet to diktē mājaslapas dizains, tādēļ var būt tā, ka, lai uzturētu noteiktu formāta izmēru, nav iespējams panākt tā faila izmēru līdz 100kb. Neapstrādātu attēlu platums sasniedz pat 4500px. Ja attēlu nav paredzēts atainot visa ekrāna platumā un tas tiks ievietots starp tekstiem, tad tā platumu droši var samazināt līdz 800px. Bet, ja attēls ir paredzēts, kā raksta raksturojošais attēls tekstā, tad iesakām skatīties, kāds ir potenciālais attēla lielums no programmēšanas viedokļa.

Attēla izšķirtspēja

Attēla izšķirtspēju mēra, nosakot, cik pikseļu ir vienā collā (ppi). Biežāk šis parametrs ir saistīts ar attēla druku un detalizāciju, bet to var efektīvi izmantot, arī sagatavojot SEO draudzīgu attēlu. Lielākā daļa datora ekrānu atbalsta tikai 72ppi izšķirtspēju. Tas nozīmē, ka nav vērts uzturēt mājaslapā attēlus ar lielāku pikseļu blīvumu collā. 

Attēla kompresija

Attēla faila kompresija ir digitāla faila lieluma samazināšana. Šī kompresija tiek veikta, saspiežot rastra grafikas vai vektorgrafikas failus. Pastāv dažādi kompresijas standarti.,piemēram, attēli ar mazāko kompresijas pakāpi ir BMP, TIF. Attēli ar lielāku kompresijas pakāpi ir PNG vai JEPG. Tādi attēlu formāti kā JPEG 2000, JPEG XR un WebP no Google puses tiek uzskatīti par veiksmīgāk saspiežamiem nekā PNG vai JPEG. Tas nozīmē ātrāku lejupielādi un mazāku datu patēriņu.

Faila nosaukums

Prasības attēlu noformējumam saistās ar noteiktu tekstu un tagu pievienošanu attēlam. Labākais risinājums šim ir brīvā formā pateikt attēlā redzamo, izmantojot atslēgvārdus, kuriem tiek optimizēts raksts. Veicamie ieraksti ir:

Attēla kompresija

Faila nosaukumā ir iekļaujams atslēgvārds, ar kuru tiks optimizēts vēlamais teksts. Piešķirot failiem nosaukumu, tukšuma zīmes “space” jeb atstarpes starp vārdiem aizstāj ar defisēm “-”, nevis pasvītrām “_”. Ja faila nosaukums būs, piemēram,  biroja-mebeles-riga.jpg, tad Google zirneklis to uztvers kā trīs atsevišķus vārdus: biroja mēbeles rīgā. Savukārt, ja faila nosaukums būs biroja_mebeles_riga.jpg, meklētājs to uztverts kā vienu vārdu – birojamēbelesrīgā.

ALT atribūts

ALT atribūts agrāk tika ieviests, lai vājredzīgos cilvēkus varētu informēt par to, kas ir parādīts attēlā – speciālā programmatūra, kas ir paredzēta mājaslapu satura lasīšanai, izmantojot ALT atribūtu, spēj nolasīt šo informāciju, un tādā veidā vājredzīgam cilvēkam rodas priekšstats par attēlā atainoto. Google šo atribūtu izmanto, lai varētu nolasīt aprakstošo informāciju par attēlu.

Title atribūts

Title atribūts ir paredzēts, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams uzrakstīt garāku aprakstu par attēlu. Šī informācija parādās, kad tiek novietots kursors uz attēla.

Abiem šiem atribūtiem nav ieteicams būt vienādiem. Drīzāk tie rakstāmi atšķirīgi, tomēr izmantojot atbilstošos atslēgvārdus – ALT atribūtu īsu, Title nedaudz aprakstošāku.

Kā veikt attēlu optimizaciju

Kad ir zināmas prasības attēlu optimizācijai, ir viegli iespējams to paveikt. Lielākoties attēlus sagatavo ar profesionalām Adobe izstrādatām programmām- PhotoShop, InDesign vai kādu citu – atbilstoši attēla specifikai. Ja šo darbu esat ieplānojuši veikt paši un jums nav pieejama šāda licencēta programmatūra, to iespējams paveikt ar tādu mākoņprogrammu kā https://ipiccy.com/.  Savukārt, ja attēls jau ir pareizajā formātā, bet faila izmērs ir pārāk liels augšupielādei mājaslapā, to iespējams kompresēt citā mākoņpakalpojumā  – https://imagecompressor.com/.

Vai tagad zināt, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu?

Ceram, ka esam jums snieguši vērtīgus padomus par to, kā sagatavot SEO draudzīgu attēlu. Mums ir svarīgi sniegt jums noderīgu saturu, tādēļ droši rakstiet komentāros par tēmām, kas varētu interesēt nākotnē. Drīzumā sagatavosim rakstu par SEO tendencēm 2021. gadā un gaidāmo Google atjauninājumu. 

Ja uzskatāt, ka šis teksts bija noderīgs jums un var būt vērtīgs arī citiem, padalieties ar to. Savukārt, ja netiekat galā ar SEO tekstiem vai optimizāciju vispār, labprāt jums palīdzēsim ar konsultācijām un draudzīgu plecu. Jums atliek vien sazināties ar mums!

Arno Marnics

Mārketinga speciālists, seo speciālists, sem speciālists, facebook speciālists, mārketinga stratēģis, fotogrāfs, pedagogs, publicists, vizuālas komunikācijas speciālists.

Leave Comment