— Realizēts projekts
pilnibĀ digitĀla rmmt uzŅemŠanas kampaŅa
Aģentūras sadarība ar Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu aizsākās jau 2016. gadā, kad veicām mārketinga pētījumu, uz kura rezultātiem balstamies joprojām. 2017. gadā īstenojām daļu no uzņemšanas kampaņas, bet 2018. gada kampaņa tika pilnībā uzticēta mums. Ņemt vērā sadarbības vēsturisko pieredzi, varam runāt ne tikai par šī brīža efektivitāti, bet arī paraudzīties uz to gan vēsturiskā griezumā, gan no attīstības dinamikas viedokļa.
Klients
Rīgas Mākslas un mediju tehnikums
Datums
2018
Ilgums
6 mēneši
Mērķis
Jaunu reflektantu piesaiste 2018/2019. mācību gadā
Darbi, kurus veicĀm projekta īstenošanas laikā
No digitālā mārketinga viedokļa, Valsts formālā izglītība ir komplicēts pakalpojums, jo:
(1) tas tiek sniegts ārpus interneta (off-line) un atšķiras no klasiskiem e-komercijas piedāvājumiem;
(2) saistīts ar formalitātēm un birokrātisko procedūru, kas šobrīd nav automatizējamas;
(3) tā ir bezmaksas, līdz ar to nevar piesaistīt potenciālo klientu ar priekšapmaksu.
Vārdu sakot, ir daudz dažādu šķēršļu, kuri neļauj izmantot maksimālo digitālā mārketinga instrumentu klāstu.
Mājaslapas izstrāde
Servera pakalpojumi
Grafikas dizains
Mājaslapas uzturēšana
Teksta saturs
Foto pakalpojumi
Mārketinga stratēģija
Maksas klikšķu mārketings
Video filmēšana
Mājaslapas optimizācija
Komunikācija sociālajos tīklos
Reklāma sociālajos tīklos
Stāsts
— Projekta gaitas
Pirmā pilnībā digitāla izglītības iestādes uzņemšanas kampaņa
Plānojot Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma 2018. gada uzņemšanas kampaņu, kas vēlāk kļuva mūsu veiksmes stāsts, stratēģiski izvēlējamies jau iepriekš pārbaudītu shēmu – sociālie tīkli + PPC un pievienojām GDN + e-pastu marketingu. Pateicoties klienta uzticībai mūsu spējām, šogad tika izslēgti visi tradicionālie reklāmas kanāli (TV, Radio, drukātie mediji). Tika izslēgti arī klasiskie banneri ziņu un pašvaldību portālos. Līdz ar to varam runāt par to, ka šī ir arī pirmā pilnībā digitāla uzņemšanas kampaņa tehnikuma vēsturē un iespējams arī visas Latvijas izglītības iestāžu kontekstā.
Gaidot dokumentu iesniegšanas brīdi, mūsu vienīgais mierinājums bija Google Analytics atskaites. Visādi citādi – pilnīga neziņa par to, kādi būs rezultāti. Ņemot vērā saistību apjomu un atbildības sajūtu, kas mums uzgūlās daudzu pasniedzēju un pašas mācību iestādes priekšā, adrenalīna līmenis nenokritās ne uz brīdi, bet līdz ar uzņemšanas pirmajām stundām 14. jūnijā, tā daudzums asinīs pārsniedza sarkano ķermenīšu daudzumu līdz pat 5. jūlijam. Par iesmeslu tam bija negaidīti augsta digitālā mārketinga efektivitāte.
Kā tika sasniegta digitālā mārketinga efektivitāte
Iesniegto iesniegumu rezultāts mūs iepriecināja jau pirmajā dienā un turpināja sajūsmināt katru nākamo dienu. Mēs esam gandarīti par to, ka izdevās piesaistīt audzēkņus tādās specializācijās, kurās jau sen nav bijušas nokomplektētas pilnas grupas, bet populārākajās, lai kaut daļēji apmierinātu interesentu vēlmes, ir atvērtas papildus grupas. Piemēram, foto dizaina speciālista programmā bija saņemti 77 pieteikumi uz 16 vietām.
Lai novērtētu uzņemšanas mārketinga kampaņas efektivitāti salīdzināsim triju gadu saņemto pieteikumu skaitu un tam iztērēto līdzekļu daudzumu. Uzreiz atvainojamies par to, ka operēsim tikai ar vispārinātiem datiem, nevis piedāvāsim aplūkot reālos skaitļus. Pieņemot par pamatu 2016. gada uzņemšanas kampaņu, tās dati veido 100% saņemto pieteikumu skaitu un 100% iztērēto līdzekļu. 2017. gadā tika palielināts saņemto pieteikumu skaits par 29%, iztērējot tam par 7% vairāk līdzekļu (107% salīdzint ar 2016. gadu). Savukārt, neskatoties uz to, ka jau 2017. gada rezultātos ir iekļauts arī mūsu pienesums, šogad saņemto pieteikumu skaitu esam palielinājuši vēl par 32% salīdzinot ar 2017. gadu, jeb par 70% virāk nekā 2016. gadā. Uzskatam, ka īpaši ievērības cienīgi ir tas, ka šo rezultātu sasniegšanai tika izmantoti 69% līdzekļu salīdzinot ar 2017. gadu.
Tieši tas, ka spējām izmantojot tikai digitālos mārketinga kanālus palielināt gan klienta zīmola vērtību, gan pieteikumu skaitu, tai pašā laikā būtiski samazinot izdevumu apjomu salīdzinot ar iepriekšējo gadu ir patiess veiksmes stāsts, kas apliecina, ka pastāv digitālā mārketinga efektivitāte.
Ko saka Pasūtītājs
Kopš sadarbojamies ar Aģentūru Zīle uzņemšanas kampaņu organizēšanā, katru gadu esam sākuši palielināt pieteikumu skaitu un būtiski uzlabojuši zīmola atpazīstamību. Esam arī pārgājuši tikai uz daudzveidīgu digitālu kanālu izmantošanu vienota mērķa sasniegšanai, atsakoties no tradicionālajiem medijiem.
Maija Vanaga
Direktore