— Realizēts projekts
Koncerta “Pilsētā tapis, pilsētā jāpaliek” tiešraide
Pilsētā tapis, pilsētā jāpaliek – tā saucās koncerts, kas norisinājās 17. novembrī Rīgas Svētās Pētera baznīcā un bija skatāms Facebook un YouTube kanālos. Projekta pilnais nosaukums bija – svētku koncertmeditācija Latvijai un Rīgai “In urbe, in urbe manere oportet” (“Pilsētā tapis, pilsētā jāpaliek”). Šis bija noteikti skaistākais 2021. gada notikums, kuru mums šogad ir nācies nodrošināt ar tiešraidi. Zem raksta ir skatāms koncerta tiešraides ieraksts.
Klients
sv. Pētera baznīcas pārvalde
Datums
2024
Ilgums
3 mēneši
Mērķis
Atpazīstamības veicināšana un komunikācijas uzlabošana
Darbi, kurus veicĀm projekta īstenošanas laikā
Svētku koncertmeditācijai Latvijai un Rīgai “In urbe, in urbe manere oportet” aģentūras Zīle kolektīvs nodrošināja tiešraidi Rīgas Sv. Pētera baznīcas Facebook profilā un Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienības YouTube kanālā. Kopumā tika izmantotas septiņas video kameras, no kurām divu kameru vadību nodrošināja operatori. Tiešraides laikā tika pievienoti grafiskie elementi titrējumiem un vairāk kā 20 video papildinājumi ar vēsturiskajiem materiāliem.
Video filmēšana
Stāsts
— Projekta gaitas
Straumētā koncerta programma
Svētku ievadkoncertā tika atskaņots komponista Uģa Prauliņa skaņdarbs “Odi et amo”, veltīts Latvijai un Rīgas Sv. Pētera baznīcai. Muzikālo ceļojumu paspilgtinja Uģa Prauliņa stāstījums par savu saistību ar Sv. Pētera baznīcu, liekot aizdomāties par vērtībām un to pārmantojamību mūsdienās. “Mūsu tauta un valsts ir pelnījusi kopībā stiprinātu, misijas un iedvesmas pilnu vadību visos līmeņos. Kas gan vislabāk spēj vienot, ja ne dziesma un mūzika,” saka komponists.
Komponista Uģa Prauliņa 52 minūšu garā kompozīcija ir kā akadēmiskās mūzikas un rokoperas sintēze – skaņdarbu cikls korim, solo balsīm un instrumentālajam ansamblim. Tekstam izmantoti gan Bībeles un lūgšanu teksti, gan antīko, viduslaiku un renesanses dzejnieku darbi latīņu valodā. Komponists netradicionāli ietērpis garīgo mūziku, apvienojot kori, solistus un vairākus mūzikas instrumentus ar elektronikas iespējām. Dažādā stilistika savij gan senās mūzikas askēzi un renesanses motetes, gan roka elementus. Uģa Prauliņa darbs “Odi et amo” guvis starptautisku atzinību, bet 1999. gadā tas ieguvis Latvijas mūzikas ierakstu galveno balvu.
Koncertā uzstājās un to organizēja
Koncertā piedalījās Uģis Prauliņš – komponists, taustiņi, Pēteris Vaickovskis – diriģents, Matīss Gricmanis – režisors, Anti Kortelainens – koncertmeistars, vijole, Signe Šteimane – vijole, Ineta Abakuka – alts, Māra Botmane – čells, Mikus Bāliņš – perkusijas, Sniedze Prauliņa – aranžijas, solo un vokālistu kora grupa. Video scenogrāfiju un video projekciju autors – Aigars Ozoliņš, koncertmeditācijas režisors – Matīss Gricmanis. Koncertu organizēja Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienība un 13. gs. valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa Sv. Pētera baznīcas pārvalde, atbalstīja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments.
Ko saka Pasūtītājs
Esam pateicīgi par labi paveiktu darbu veicot divu tiešraižu straumēšanu Rīgas kultūras iestāžu apvienības kontos. Īpaša pateicība par koncertuzveduma Odi Et Amo tiešraidi, kas mums bija jo īpaši nozīmīga un daudzu darbinieku kopdarbs, bet tiešraide ir izdevusies mākslinieciski baudāma.
Una Jansone
Rīgas Sv. Pētera baznīcas pārvaldes direktora vietniece