Lai apjaustu, kāpēc lietot Google Analytics, tam par labu ir nepieciešami argumenti. Šajā rakstā mēģināsim tādus rast. Vienlaicīgi arī pievērsim uzmanību datu nozīmei digitālā mārketinga organizēšanā, balstoties uz līdz šim iegūto pieredzi.
Ievadam, par datu nozīmi vispār
Ikviens uzņēmuma vadītājs organizējot neliela uzņēmuma mārketingu, vai mārketinga vadītājs lielākā uzņēmumā, pirms veidot uzņēmuma mārketinga stratēģiju vēlētos balstīt lēmumu uz faktiem. Vēlams uz tādiem faktiem, kas apliecinātu plānoto mārketinga aktivitāšu lietderību. Uzņēmējdarbībā nekas nevar būt uzticamāks un drošāks par reāliem skaitļiem un to korelāciju laika gaitā. Tieši šādus datus spēj nodrošināt dažādi analītiskie rīki, tostarp arī Google Analytics. Tas arī varētu būt viens no fundamentālajiem iemesliem, kāpēc lietot Google Analytics – tā ir iespēja iegūt un uzkrāt daudzveidīgus datus dažādos šķērsgriezumos.
Google Analytics trūkumi
Google Analytics nav nevainojams un absolūti universāls. Piemēram, ar to nav iespējams iegūt precīzus datus par apmeklētāja uzvedību izvērtējot dizaina risinājumu kā, tas ir iespējams ar Hot Jare, kas spēj pat saglabāt video failus ar kursora virzību un sagatavot mājaslapas interfeisa “siltuma karti”. Ar Google Analytics nav iespējams arī iegūt datus par dažādiem A/B testiem, ko var iegūt, piemēram, ar tādu rīku kā Visual Website Optimizer.
Kas ir tie 5 iemesli, kāpēc lietot Google Analytics?
#1. iemesls
Kā viens no biežāk minētajiem argumentiem ir tas, ka Google Analytics ir bezmaksas rīks. Iespējams tādēļ ir ticamas Web Technology Surways aplēses (2018.12.06), ka šis rīks ir ieguvis 85,8% tirgu starp lietotāju plūsmas analīzes instrumentiem. Bezmaksas pieejamība rīkam ar tik plašām statistikas un izpētes kā arī pielāgošanas iespējām, ir visai būtisks arguments ikvienam uzņēmējam. Īpaši jauniem uzņēmumiem, kuri tikai uzsāk savu darbību un vēlas optimizēt ikvienu izdevumu pozīciju.
#2. iemesls
Nākamais iemesls, kāpēc lietot Google Analytics noteikti ir pieejamie reāllaika dati. Tas nozīmē, ka tiešsaistē ir iespējams novērtēt apmeklējumu un daļēju uzvedību saišu līmenī tiešā laika vienībā. Šie dati nav tika būtiski stratēģijas plānošanai, cik spēj rast emocionālu apliecinājumu “šeit un tagad”, bet pats svarīgākais – spēj sniegt tūlītēju atskaiti par tikko palaistu reklāmas kampaņu.
#3. iemesls
Platforma nodrošina ērtu lietotāju pievienošanu ar atšķirīgām administrēšanas tiesībām. Tas atvieglo gan lielu komandu darbu, gan nodrošina ērtu ārpakalpojuma sniedzēju iesaisti. Tādēļ digitālā mārketinga speciālistiem nav jāskaidro, kāpēc lietot Google Analytics, jo komplektā ar citām iespējām tam nav īpaši daudz alternatīvas no darba organizēšanas viedokļa.
#4. iemesls
Viens no svarīgākajiem datu masīviem, kas nepieciešams veidojot stratēģiju un taktiku mārketingam, ir mērķauditorijas noteikšana. Šis ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc lietot Google Analytics. Iespēja būvēt maksimāli precīzu patērētāja profilu un īpaši precīzi nomērķēt reklāmas Google tīklā, tās ir tās iespējas kam noder Analytics platforma.
#5. iemesls
Pateicoties Apmeklējuma iegūšanas sadaļai, iespējams ļoti precīzi noteikt tos kanālus, kuri nodrošina efektīvāko komunikāciju un rklāmguvumus. Būtībā, tieši šī sadaļa ir tā, kura spēj argumentēt viena vai otra kanāla izvēli, būvējot mārketinga stratēģiju. Šis arguments ir tas, kas spēj atsvērt visus iepriekšējos, kuri apliecina to, kāpēc lietot Google Analytics.
Bonusa iemesls
Google Analytics ir rīks, balstoties uz kuru var iegūt arī pietiekami kvalitatīvu informāciju par mājaslapas saišu lejuplādes ātrumu. Vienkārši sakot, noteikt lapu atvēršanās ilgumu datorā. Lejuplādes ātruma dati ir svarīgi lai varētu noteikt lapas optimizācijas kvalitāti. Piemēram, izteikti ilgs lejuplādes laiks, kombinācijā ar augstu lapas atlēcienu rādītāju noteikti apliecina to, ka pastāv augsts ticamības moments tam, ka lapas apmeklētājs nesagaida tās atvēršanos un pamet vietni. Savukārt, ja esat uz konkrēto saiti virzījuši reklāmas kampaņu un maksājat par šo apmeklējumu, tad ir augsta varbūtība tam, ka velti tērējat naudu.
Kopsavilkums par tēmu
Visi minētie argumenti pierāda to, kāpēc lietot Google Analytics un noteikti ir vērā ņemami un būtiski, bet salikti kopā apliecina to, cik svarīgs ir šis rīks digitālajā mārketingā. Uzņēmuma vai mārketinga vadītājs agri vai vēlu nonāk pie jautājuma: “Kā rīkoties un ko darīt, lai vairotu uzņēmuma pārdošanas rādītājus?”. Mūsu piedāvājums šādā situācijā ir: “Neesiet starp tiem 35,1% mājaslapu īpašniekiem, kuri nelieto analīzes instrumentus vispār. Ieskatāties Google Analytics datu masīvā un nonāciet soli priekšā citiem!”. Tur noteikti ir atrodamas atbildes. Tikai pēc tam seko sociālo mediju mārketinga, meklētājprogrammu mārketinga vai kādas citas aktivitātes. Pretējā gadījumā, visi citi scenāriji ir līdzvērtīgi “bakstīšanai debesīs ar pirkstu”.
Protams, lai Google Analytics sāktu ievākt nepieciešamos datus, tas ir jāsagatavo. No iegūtajiem datiem jāprot atlasīt nepieciešamie, savukārt, atlasītos datus jāprot interpretēt. Tās vair nav teorētiskās zināšanas un izpratne par platformas iespējām, bet gan tehniskās prasmes. Šādas prasmes piemīt arī digitālā mārketinga speciālistiem, tostarp arī aģentūras Zīle analītiķiem. Līdz ar to, ja vēlaties ietaupīt laiku un iegūt atbildes uz jautājumu: “Kā rīkoties un ko darīt, lai vairotu uzņēmuma pārdošanas rādītājus?”, bet Jums nav attiecīgās tehniskās iemaņas darbam ar Google Analytics, droši sazināties ar mums.