AdWords ir miris – lai dzīvo Google Ads!

by | Nov 30, 2020 | Meklētājprogrammu mārketings | 0 comments

Animācija un animācijas pakalpojumi - Zīle

AdWords ir miris – lai dzīvo Google Ads!

Adwords platforma joprojām ir ļoti pieprasīta Google meklētājprogrammā. Vidēji mēneša laikā Latvijā tiek veikts vairāk kā pusotrs tūkstotis meklēšanas pieprasījumu ar tādiem atslēgvārdiem kā: adwords, adwords pakalpojumi, adwords aģentūra, adwords agentura, google adwords rīki, kas ir adwords. Visi šie pieprasījumi tiek veikti neskatoties uz to, ka jau apritējuši divi gadi kopš Google AdWords vairs nepastāv! Šāda situācija pamudināja uzrakstīt šo rakstu un skaidrot, kas tad ir mainījies, kopš 2018. gada rudens.

AdWords pakalpojumi turpinās

Maksas klikšķu mārketinga pakalpojumi, kas bija galvenais iemesls AdWords platformas tapšanai 2000. gadā, ir viens no svarīgākajiem mūsdienu digitālā mārketinga procesiem. Tas nevarēja un nav nekur pazudis, bet ieguva jaunu veidolu un arī nosaukumu.

AdWords pakalpojumi pārtapa par Google Ads pakalpojumiem

Jau 2018. gada otrajā puse Google Inc. veica milzīgu restrukturizāciju, kas aizsākās jau 2017. gadā. Pēc ilgstošas jaunā interfeisa dizaina piedāvāšanas paralēli vecam, tika pāriet tikai uz jauno interfeisu. Līdz ar to pilnība izslēdzot Adwords. No tā brīža Google Ads platformas kļuva par AdWords aģentūru darbarīku.

Kas mainījās ar pāreju no AdWords uz Google Ads?

Pārejot no vecā AdWords skata uz jauno tika piedāvāti arī papildus monitoringa rīki kampaņu administrācijā. Jāsaka, ka arī empīriski šķita, ka jaunā platforma spēja labāk un tīrāk atsaukties uz meklēšanas pieprasījumiem. Iespējams, ka tas bija rezultāts tam, ka jau kopš 2015. gada mašīnmācīšanās algoritms Rank Brain ir ietekmējis meklētājprogrammu mārketingu. Tādēļ arī iespējams, ka pāreja uz jauno platformu tika stiprināta vel vairāk ar mašīnmācīšanās sistēmu.

Google AdWords rīki visi vienuviet

Pašas svarīgākās izmaiņas ir tās, ka paralēli tehniskajiem un lietotāja pieredzes risinājumiem Google ir vienuviet apvienojis reklāmu izvietošanas iespējas. Kopš pārejas uz Google Ads platformu vienuviet notiek gan maksas klikšķu reklāmas, gan baneru reklāmas, gan YouTube video reklāmas izvietošana, kas padara darbu mārketinga speciālistiem daudz ērtāku.

Kāpēc joprojām tik daudz ierakstu par AdWords?

Rodas loģisks jautājums:-“Kāpēc joprojām  ir tika daudz ierakstu par Adwords?”. Atbildes ir atrodamas gan optimizācijas, gan patērētāju paraduma lauciņos. :

  1. AdWords aģentūra, kurā bija gūstami adwords pakalpojumi gadiem veidoja savu reputāciju meklēšanas tīklā. Tika ieguldīti lieli resursi lai iegūtu augstākās pozīcijas asas konkurences apstākļos. Šobrīd tas nozīmē adwords aģentūrai ieguldīt resursus jaunas reputācijas izveidei.
  2. Tai pašā laikā klienti joprojām meklē un pieprasa adwords pakalpojumus, jo ļoti iespējams, ka nemaz nav informēti par izmaiņām, kuras ieviesa Google. Latvijā arī salīdzinoši maz tiek veikti pieprasījumi uz tādiem atslēgvārdiem kā: meklētājprogrammu marketings, baneru reklāma un video reklāma. Populārāki ir tādi, kas saistās ar zīmola un anglicismu atvasinājumiem.

Kopsavilkums

Ja jūs meklēsiet maksas klikšķu mārketinga pakalpojumus izmantojot tādus atslēgvārdus kā adwords, adwords pakalpojumi, adwords aģentūra, adwords agentura, google adwords rīki, kas ir adwords, noteikti tos atradīsiet. Ieraksti atbilstoši šiem pieprasījumiem pastāvēs tik ilgi kamēr lietotāji sāks veikt pieprasījumus citādākā veidā. Savukārt, jaunās aģentūras noteikti strādās vairāk ar alternatīviem atslēgvārdiem, kas raksturo šo pakalpojumu, jo tur ir mazāka konkurence. No otras puses, tas ir signāls potenciālajam klientam izvērtējot digitālā mārketinga aģentūras kompetenci, jo ja ir mainījusies situācija, bet “vecā” aģentūra nestrādā ar jaunajiem atslēgvārdiem, tad viņa pazaudē laiku un iespējas saglabāt augstas pozīcijas arī turpmāk.

Ja vēlaties uzzināt vēl vairāk citus faktus, šeit var pāriet uz Wikipedia lapu un lasīt par Google Ads.

Ja jums šķita interesanta šī tēma un vēlaties uzlabot terminoloģijas lietojumu, lasiet arī šos rakstus:

SEO optimizācija (Mājas lapu optimizācija) un citi termini

Video mārketings. Lasi un uzzini vai tas eksistē