SEO optimizācija (Mājas lapu optimizācija) un citi termini
SEO optimizācija, mājas lapu optimizācija ir termini, kas dominē digitālā marketinga atslēgvārdu segmentā uzreiz aiz tādiem atslēgvārdiem kā digitāla marketinga aģentūra, digitālā aģentūra u.c.. Ja jums interesē informācija par:
Parejiet uz attiecīgajām saitēm. Šajā rakstā mēs iejutīsimies Grammar Nazi ? tādēļ runa būs par jēgu, nevis saturu!
Ievadam, pirms SEO optimizācijas un Mājas lapu optimizācijas
Mēs jau iepriekš esam rakstījusi par AdWords un to, ka šāds meklējums ir plaši izplatīts, bet patiesībā pakalpojums ir pārdēvēts par Google Ads. Lasiet par to rakstā:
AdWords ir miris – lai dzīvo Google Ads!
Esam arī rakstījuši savu viedokli par to, ka mūsuprāt video mārketings nepastāv, bet gan video ir satura forma. Šo viedokli varat iepazīt attiecīgi rakstā:
Video mārketings. Lasi un uzzini vai tas eksistē
Šajā raksta mēģināsim skaidrot, kur ir problēma terminos SEO optimizācija un Mājas lapu optimizācija.
SEO optimizācija
SEO optimizācija ir plaši lietots termins un lielāka daļa informēto lietotāju to saprot kā mājaslapu optimizāciju. Jā, abreviatūra SEO ir saīsinājums no angļu termina Search Engine Optimization, kas tulkojas kā Optimizācija meklētājprogrammām. Tas nozīmē, ka optimizācija, kā jēdziens ir jau iekļauts šajā terminā. Līdz ar to, atslēgvārds SEO optimizācijā ir neatbilstošs, jo apzīmē optimizāciju optimizācijai. Tādējādi SEO būtu jālieto atsevišķi, bez optimizācijas.
Mājas lapu optimizācija
Ja jau noskaidrojām, mājas lapu optimizācija ir jēdzienisks sinonīms SEO. Galvenā problēma ir tā, ka mājaslapa, kā interneta vietne ir jāraksta kopā. Par termina lietojumu saliktenī LZA Terminoloģijas lēmusi komisija lēmusi jau 2005. gadā. Šāds termina lietošanas pamatojums tiek skaidrots ar tās pārnesto nozīmi. Līdz ar to, optimizēt, izstrādāt, uzturēt utt. var mājaslapu, bet mājas lapa ir kāda lapa, kas atrodas māja. Piemēram, mājas sienas avīze.
Ir arī citādi viedokļi
To kolēģu vidū, kuri ir cieši saistīti ar mājaslapu izstrādi pastāv viedoklis, ka terminiem vajadzētu būt atbilstoši angļu valoda lietotajiem terminiem.
- Website – tīmekļa vietne. Viss informatīvā satura kopums, visās URL adresēs, kas atrodas vienas domēna adreses ietvarā.
- Webpage – tīmekļa lapa. Viena sadaļa ar atsevišķu URL adresi, kas iekļauj domēnu un satur vēl vārdus vai simbolus aiz slīpsvītras.
- Homepage – šajā gadījumā esot pamatojums lietot jēdzienu mājas lapa, kas ir arī sākumlapa. Tā var saturēt tikai domēna adresi vai plašāku URL. Svarīgākais, ka uz tās ir izvietota sākumlapas informācija. Tomēr mēs nevaram būt vienisprātis ar šādu jēdziena lietojumu, jo tā lietošana pārnestā nozīmē joprojām notiek un ir pareizāks salikteņa lietojums.
Sekosim tālāk Terminoloģijas komisijas darbam un varbūt kādreiz mums oficiāli būs tīmekļa vietne un tīmekļa lapa, bet tikmēr apzīmējot visu kopumu lietosim jēdzienu mājaslapa.
Kāpēc esam radījuši šo rakstu
Saruna par jēdzienu SEO optimizācija un Mājas lapu optimizācija var kādam likties augstprātīga. Var šķist, ka vēlamies norādīt uz savu gudrību. Patiesībā, šī raksta vienīga nozīme ir “mājas lapas optimizācija” atslēgvārdiem kuri nav atrodami mūsu mājaslapā. Savukārt, tie atslēgvārdi, kuri tiek lietoti ar pareizu rakstību nav tik populāri, bet lapas sliktāk atsaucās pieprasījumiem.
Kopsavilkums
Noslēdzot šo rakstu, vēlamies iepazīstināt jūs ar iespēju optimizēt mājaslapas saturu atbilstoši tādiem pieprasījumiem, kuri šķietami nav pareizi, bet lietotāji masveidā tos lieto. Ja arī jūs vēlaties iegūt kādu vērtīgu SEO tekstu, kas optimizētu jūsu mājaslapu tādiem pieprasījumiem uz kuriem neatsaucas tā, sazināties ar mums jau tagad!