Blog Details

  • Home
  • Google Datorskata lapas pieredzes atjauninājums. 2022. gada Google algoritma pamata atjauninājums
Google - Aģentūra Zīle
Arno Marnics 24 aprīlis, 2022 0 Comments

Google Datorskata lapas pieredzes atjauninājums. 2022. gada Google algoritma pamata atjauninājums

Google datorskata lapas pieredzes atjauninājums bija izsludināts no februāra sākuma, un tā pilnīga uzstādīšana noslēdzās 2022. gada 3. martā. Līdz ar to tas ir kļuvis par vienu no šobrīd ietekmējošajiem faktoriem mājaslapu ranžēšanā Google tīklā. Šajā rakstā aplūkosim tos novērojumus, kurus pamanījām algoritma integrācijas periodā, un iespējamās sekas nākotnē.

 
Google paziņojums par Datorskata pieredzes algoritmu-agentura Zile

Google paziņojums par Datorskata pieredzes algoritmu

Organiskās plūsmas traucējumi februārī

No šī gada februāra mēneša sākuma līdz marta sākumam savā un atsevišķu klientu mājaslapās novērojām  būtiskus organiskās plūsmas traucējumus. Brīžam šī plūsma pilnībā pazuda. Tās ir sekas algoritma uzstādīšanai un nav saistītas ar pašas lapas problēmām vai kādiem Google direktīvu pārkāpumiem. Līdz ar to, ja arī jūs savās atskaitēs novērojat šādas izmaiņas, tas nav kritiski. Kā redzams attēlā, šī plūsma atjaunojās pati pēc algoritma uzstādīšanas procesa beigām. Vienīgais, kas paliek, piedzīvot nervu šūnu sabrukumu, vērojot šo procesu mēneša ilgumā.

Google Analytics atskaite par 2022 martu ar organiskās plūsmas kritumu un atjaunošanos - aģentūar Zīle

Google Analytics atskaite par 2022. martu ar algoritma ietekmētu plūsmu

Datorskata lapas pieredzes atjauninājums

Datorskata lapas pieredzes atjauninājums ir viens no pamata atjauninājumiem. Google šādus atjauninājumus veic vismaz četras līdz sešas reizes gadā. Pēc pagājušā gada Core Web Vital algoritma atjauninājumu sērijas maratona 2021. gadā  šis ir pirmais šī gada atjauninājums. Šī algoritma uzdevums ir uzlabot lietotāja pieredzi datora ekrānā. Tas ir, šis algoritms attiecas uz mājaslapas lietošanu stacionārā datorā, portatīvajā datorā un planšetē.

Google Ads speciālists darbā - Aģentūra ZĪle

Datorskata lapas pieredzes atjauninājuma ietekme

Balsoties uz Google sniegto skaidrojumu par Datorskata lapas pieredzes atjauninājumu, ir tā, ka turpmāk mājaslapu izstrāde javeic atsevišķi datorskata un atsevišķi mobilās pieredzes skatam. Citiem vārdiem sakot, Google inženieri, rūpējoties par lietotāja pieredzes vērtību, ir definējuši, ka turpmāk ir svarīgi, lai datora ekrānā redzamā mājaslapa ir pielāgota datorekrānam, bet mobilajā iekārtā redzamā mājaslapa ir pielāgota mobilajam ekrānam.

Google developers tabula ar Datorskata pieredzes algoritma atjauninājuma ietekmes parametriem - Aģentūra Zīle

Tabula ar Datorskata pieredzes algoritma atjauninājuma ietekmes parametriem

Kas tieši mainās mājaslapu izstrādātājiem?

Tas nozīmē, ka tie paši trīs SEO optimizācijas Core Web Vitals rādītāji: LCP, FID un CLS, un ar tiem saistītie parametri tiks piemēroti mājaslapu datorskata ranžēšanai. Arī citi lapas pieredzes signāli, piemēram, HTTPS drošība un uzmācīgu uznirstošo reklāmu neesamība arī paliks nemainīgi. Līdz ar to, neskatoties uz to, ka piemērotība mobilajām ierīcēm joprojām ir svarīga, lietotāja pieredze ir jādiferencē starp datorskatu un mobilo ierīci.

Mājaslapu izstrāde - aģentūra Zīle

Kādas ir sekas Datorskata lapas pieredzes atjauninājuma ieviešanai?

Viens no galvenajiem parametriem, kas jau šobrīd ir skaidrs – lai neciestu mājaslapas optimizācija, turpmāk ir nepieciešams izstrādāt atsevišķi datorskatu un atsevišķi mobilo adaptāciju. Vairumam var šķist, ka tas nav nekas būtisks. Būtībā tā arī ir, bet ir tikai viens maziņš bet. Mēs paši neesam nekad atbalstījuši datorskatā mājaslapas navigāciju savākt “hamburgerī”, kā tas notiek mobilajā telefonā. Savukārt, zinām, ka virkne kolēģu to labprāt piedāvāja saviem klientiem. Tas nozīmē, ka šīs lapas varētu tikt ietekmētas un zaudēt noteiktu pozīciju daudzumu.

Kopsavilkums

Nupat ieviestais Google Datorskata lapas pieredzes atjauninājums nav kritiski bīstams, ja vien jūsu lapas navigācija nav veidota ar “hamburgera” palīdzību arī datorskatā. Ja februārī esat piedzīvojuši būtiskus organiskās plūsmas traucējumus, tas nenozīmē, ka ar jūsu mājaslapu ir kādas problēmas. Par to esamību ir jāsāk uztraukties tad, ja kopš 15. marta šī plūsma nav atjaunojusies. Savukārt, mājaslapu izstrādātājiem būtu jāņem vērā tas, ka turpmāk ir jāturpina veidot atšķirīgu lietotāja pieredzi datorskatam un mobilajai lietotnei. 

Ja jums šis raksts ir palīdzējis vai šķitis noderīgs, padalieties ar jūsu sociālo kontu lietotājiem vai pārsūtiet tiem, kam tas varētu būt noderīgs, bet, ja vēlaties saņemt paziņojumus par līdzīga rakstura tēmām, pierakstieties mūsu kontaktformā vai sekojiet sociālajos tīklos.

Arno Marnics

Mārketinga speciālists, seo speciālists, sem speciālists, facebook speciālists, mārketinga stratēģis, fotogrāfs, pedagogs, publicists, vizuālas komunikācijas speciālists.