Tā rīkojamies, jo ticam, ka tikai mīlestībā uzaugušam zīmolam cilvēki uzsauc “Latvija Var!”, un mēs ticam, ka tā “Var”.
Atrodamies Ziepniekalnā, bet tik un tā Rīgā.
Adrese: Šautuves iela 6, Rīga, LV-1004
Telefona nummurs: Zvani + 371 28619776
E-pasts: arno@agentura-zile.lv
Copyright © Aģentūra Zīle 2017.g.
Google reklāmu ierobežojumi jeb kādēļ Google nerāda manas reklāmas?
Pastāv Google reklāmu ierobežojumi, par kuriem daudzi nemaz nezin, jo nesaskaras ar tiem. Tomēr atsevišķām nozarēm, kas pastāv pilnīgi legāli, ir noteikti Google reklāmas politikas ierobežojumi. Tieši šādos brīžos reklāmu pārvaldnieks pēkšņi iesaucas: “Kādēļ Google nerāda manas reklāmas?!”, jo tam nav it kā loģiska skaidrojuma. Šajā rakstā centīsimies apkopot dažādus gadījumus, kad šādi ierobežojumi ir spēkā.
Šajā rakstā mēs apskatīsim specifiskas Google reklāmu nianses, bet, ja tikai sākat interesēties par šo tēmu, iespējams, Jums noderēs šie raksti:
Google Aizliegtais saturs
Nevienu nevarētu izbrīnīt tas, ka Google uztur noteiktu politiku attiecībā uz kaut kādu aizliegto saturu, jo ikvienam ir skaidrs, ka ieroču, narkotiku, pornogrāfijas un cita līdzīga rakstura saturs varētu tikt ieroebžots Google reklāmas tīklā. Visi šie produkti ir apkopojami četrās kategorijās:
Viltoti izstrādājumi
Izmantojot Google Ads, kas daudziem pazīstams kā AdWords, ir aizliegts pārdot viltotus izstrādājumus vai veicināt to pārdošanu. Viltotiem izstrādājumiem ir preču zīme vai logotips, kas ir identisks oriģinālam vai praktiski nav atšķirams no tā. Tiek atdarinātas produkta zīmola iezīmes, lai izstrādājums izskatītos kā autentisks zīmola īpašnieka produkts. Šī politika attiecas uz jūsu reklāmas un tīmekļa vietnes vai lietotnes saturu.
Bīstami produkti vai pakalpojumi
Google vēlas garantēt cilvēku drošību gan tiešsaistē, gan bezsaistē, tāpēc neatļauj reklamēt dažus produktus vai pakalpojumus, kas var radīt bojājumus, kaitējumu vai ievainojumus.
Bīstama satura piemēri: izklaidei paredzētas narkotiskas vielas (ķīmiskas vai augu izcelsmes); psihoaktīvas vielas; aprīkojums, kas vienkāršo narkotisko vielu lietošanu; ieroči, munīcija, sprāgstvielas un uguņošanas materiāli; norādījumi par sprāgstvielu un citu kaitīgu produktu izgatavošanu; tabakas produkti.
Negodīgas rīcības veicināšana
Uzņēmējdarbības vidē ir svarīga godīga un atklāta rīcība, tāpēc netiek atļauts reklamēt tādus produktus vai pakalpojumus, kas veicina negodīgu rīcību.
Piemēri produktiem vai pakalpojumiem, kas veicina negodīgu rīcību: uzlaušanas programmatūra vai pamācības; pakalpojumi, kas paredzēti mākslīgai reklāmas seansu vai vietnes datplūsmas palielināšanai; viltoti dokumenti; krāpšanas pakalpojumi izglītības jomā. Klasiski – jūs nevarēsiet reklamēt torentus vai pirātiska satura platformas.
Nepiemērots saturs
Google ir svarīga daudzveidība un cieņa pret citiem, tādēļ uzņēmums cenšas izvairīties no citu lietotāju aizvainošanas, līdz ar to netiek atļautas reklāmas un galamērķis, kuros tiek rādīts šokējošs saturs vai veicināts naids, neiecietība, diskriminācija vai vardarbība.
Nepiemērota vai aizvainojoša satura piemēri: personas vai grupas vajāšana vai iebiedēšana, rases diskriminācija, naidīgu grupējumu piederumi, detalizēti nozieguma vai negadījuma vietu attēli, cietsirdīga izturēšanās pret dzīvniekiem, slepkavības, paškaitējums, izspiešana vai šantāža, apdraudēto sugu tirdzniecība, reklāmas ar necenzētu valodu.
Praktiskais piemērs
Noteikti tie, kuri ir interesējušies par CBD produktiem, piemēram, CBD eļļu, ir ievērojuši, ka šiem produktiem nav iespējama reklāma. Kaņepe pēc noklusējuma tiek uzskatīta par narkotisko vielu, un tās produkti, kas nopērkami jebkurā pārtikas veikala plauktā, nav reklamējami un uz to ir attiecināmi Google reklāmu ierobežojumi. Savukārt, tādi CBD produkti kā:
Kas pakļauti Google ierobežojumiem, ir starp tiem, kas ir grūti virzāmi ar Google Ads palīdzību. Šis ierobežojums būs saistīts ar iepriekšminēto bīstamo produktu vai pakalpojumu sniegšanu.
Lai precīzāk izprastu iespējamos ierobežojumus, aicinām iepazīties ar Google reklāmas politiku. Tomēr šie vēl nav visi iespējamie ierobežojumi.
Trešās puses patērētāju tehniskais atbalsts
Google reklāmu ierobežojumi attiecībā uz trešās puses patērētāju tehnisko atbalstu ir vēl vieni, kas nav tieši norādīti starp iespējamajiem ierobežojumiem. Tie ir uzskaitīti citos noteikumos, kas saucas “Citu veidu uzņēmējdarbība ar ierobežojumiem”. Šis ir ļoti interesants traktējums. Savā praksē esam saskārušies ar šādiem ierobežojumiem attiecībā uz tālruņu remontu.
Kādam var šķist, ka mēs esam pārkāpuši politiku attiecībā uz zīmoliem, lietojot atslēgvārdus:
Šoreiz mēs runājam ne tikai par atslēgvārdu lietošanu. Šajā gadījumā mēs runājam par vispārēju ierobežojumu trešās puses patērētāju tehniskajam atbalstam. Tas nozīmē, ka tādas frāzes kā:
tiek ierobežotas gan atslēgvārdu, gan citu ierakstu līmenī. Vienlaikus noteikumi “Citu veidu uzņēmējdarbība ar ierobežojumiem” atļauj reklamēt patēriņa tehnoloģiju pārdošanu tur, kur galvenā lapa var ietvert ar tehnisko atbalstu saistītas navigācijas funkcijas.
Kopsavilkums rakstam “Google reklāmu ierobežojumi”
Kā redzams, Google reklāmu ierobežojumi ir gana plaši un tajā pašā laikā ne vienmēr uzreiz paredzami. Varētu pat teikt, ka tie ir viltīgi. Tomēr tie ir, un ar tiem jārēķinās. Pretējā gadījumā situācijas, kad būs dzirdami saucieni – “Kādēļ Google nerāda manas reklāma?!”, turpinās traucēt jūsu un apkārtējo mieru. Tieši Google reklāmu speciālistu pieredze bieži vien ir izšķiroša šo ierobežojumu risināšanā ar legāliem paņēmieniem, lai tik būtisks kanāls kā maksas klikšķu reklāma meklētājprogrammās nepaliktu neizmantots.
Savukārt, ja līdz šim neesat to darījuši, iespējams, jums būs interesanti iepazīties arī ar Google pakalpojumu sniegšanas politiku
Ceram, ka esam snieguši jums noderīgu informāciju un veltījuši laiku rakstam, kurš būtiski paplašināja jūsu izpratni par Google darbību. Ja uzskatāt, ka tas ir bijis vērtīgs, tad padalieties ar to savos sociālajos tīklos vai arī pārsūtiet tiem, kam tas varētu būt noderīgs.
Arno Marnics
Mārketinga speciālists, seo speciālists, sem speciālists, facebook speciālists, mārketinga stratēģis, fotogrāfs, pedagogs, publicists, vizuālas komunikācijas speciālists.
Nesenie raksti
Populārākie raksti
Google Serch Console. Mīts par palīgu SEO
25 aprīlis, 2024Mājaslapas nepieciešamība mūsdienu mārketingā
24 aprīlis, 2024Kāpēc mājaslapas atjauninājumi jāveic regulāri?
29 septembris, 2022Jēgpilni SEO kursi latviešu valodā
9 septembris, 2022Produktu pārskata algoritms. 2022. gada 2. augusta
19 augusts, 2022UTM saišu veidotājs. Esam radījuši instrumentu brīvai
29 jūlijs, 2022Google Datorskata lapas pieredzes atjauninājums. 2022. gada
24 aprīlis, 2022Google reklāmu ierobežojumi jeb kādēļ Google nerāda
16 marts, 2022Backlinks jeb atpakaļsaites. #3 Kā sagatavot SEO
12 marts, 2022Mājaslapa ar 50% atlaidi
11 marts, 2022