Blog Details

  • Home
  • Lēta mājaslapa kā siers peļu slazdā
Lēta mājaslapa, mājaslapa pašu spēkiem - aģentūra Zīle

Lēta mājaslapa kā siers peļu slazdā

Lēta mājaslapa vai kārdinoši piedāvājumi izveidot to pašiem dažu stundu laikā – noteikti ir interesanti daudziem uzņēmējiem. Īpaši, ja tas ir tikai projekta sākums. Tādēļ nav brīnums, ka kādu laiku Facebook klīst dažādas reklāmas par tēmu “Izveido mājas lapu pats", un šim aicinājumiem ir dažādi piedāvājumi, piemēram, iemācīsim par 35€ vai iemācies 3 stundu laikā. Ik pa laikam mēs paskatāmies, kas slēpjas aiz šīm 3h vai nepieklājīgi lētām cenām par zināšanām, kuras iegūst gadiem.

Kā izskatās lēta mājaslapa, kad ieskatās tās “vēdērā”

Veiksim nelielu ieskatu kāda no “izdevīgā” piedāvājuma paša mājaslapā. Tad lūk:

  1. Aicinājuma pieteikšanās anketa izveidota Google Form. Mūsuprāt, to parasti izmanto studenti veidojot savu aptauju. Nopietns uzņēmums neizmantos to, lai reģistrētu dalībnieku online kursam. Lielākā daļa uzņēmumu šo būs atrisinājuši mājas lapā, un visdrīzāk būs iespēja arī uzreiz samaksāt vai saņemt rēķinu par pieteikumu vai reģistrāciju, ja tas ir saistīts ar maksas pakalpojumu. Nav maznozīmīgi arī tas, ka reģistrācijas faktu ir apgrūtinoši uzskaitīt remārketinga vajadzībām.
  2. Ilgāku laiku palasot šī uzņēmuma Facebook kontu, atrodam vēl kādu interesantu piedāvājumu. Mūsu uzmanību piesaista domēns, un, klusi skaužot, nodomājam – tas gan ir veiksmīgs ķēriens! Atverot mājaslapu, ir redzams diezgan gaumīgi izvietots piedāvājums, bet, uzspiežot uz logo , nonākam vienā no pazīstamākajiem e-pasta mārketinga webiem, un informācija par šo uzņēmumu vairs atrodama tikai spiežot back pogu.
  3. Beidzot izdevās atrast šo apmācību piedāvātāja mājaslapu, bet, to atverot, nonācām  neizstrādātā vietnē  kādā no mājaslapu online veidošanas platformām.
  4. Ja būtu atrodams šī uzņēmuma juridiskās personas nosaukums, būtu vērtīgi Lursoft datubāzē izpētīt uzņēmuma vecumu un citu informāciju, bet diemžēl tā nav pieejama, kas liek aizdomāties par piedāvājuma korektumu vispār.

Mūsuprāt, šādi uzņēmumi nespēj sniegt pietiekamu informāciju, lai uzņēmējs pats varētu izveidot pilnvērtīgu mājaslapu atbilstoši nozares labas prakses standartiem. Līdz ar to – lēta mājaslapa var pārvērsties par “skopais maksā divreiz”.

Citi lētu mājaslapu izstrādes piedāvājumi

Pēdējo piecu gadu laikā esam pamanījuši ļoti daudz, no patērētāja viedokļa raugoties, interesantu piedāvājumu mājaslapu izstrādes jomā. Te spilgtākie piemēri:

  • “Apmācības akadēmija izveidos bezmaksas mājaslapu!” Taču izrādās – mājaslapas ir veidotas ļoti vienveidīgas, tehniski primitīvas un vizuāli bezgaumīgas, par katrām “īpašām" vēlmēm ir jāpiemaksā, ir jānoslēdz līgums par hostingu, kas tik vienkāršām lapām, mūsuprāt, maksāja nepamatoti dārgi.
  • Uzņēmums par pāris simtiem euro nedēļas laikā iemācīs veidot pilnvērtīgu mājaslapu uz WordPress. Šis piedāvājums jau šķiet objektīvs, bet paši veido mājaslapas par cenu, kas rakstāma ar piecām nullēm. Šodien šim uzņēmumam Lursoft dati liecina par milzīgiem nodokļa parādiem. Grūti spriest, vai šī apmācība būs  ieguldītā laika un naudas vērta.

Kas jāņem vērā, ja tomēr izlemjat paši veidot mājaslapu

Balstoties uz aprakstītajiem piemēriem, esam apkopojuši dažas nianses, kas jāņem vērā.

  1. Laiks, mūsuprāt, ir pats svarīgākais arguments, kas jāņem vērā. Iespējams, patērētajā laikā Jūs varat vairāk nopelnīt, darot to darbu, kuru protat. Mūsu komandai, izstrādājot uzņēmuma mājaslapu, vidēji tiek patērētas pāris nedēļas. Pārsvarā projektā iesaistās ne tikai mājaslapu veidotājs, bet ar SEO speciālists, grafiķis, fotogrāfs un video operators, Copywriter un pats klients. Mājaslapu izstrāde ir nevis viena cilvēka, bet lielas komandas darbs.
  2. Jāatceras, ka teksts, kuru ievietosiet mājaslapā ir jāuzraksta un jāpārliecinās, vai tas ir gramatiski pareizs. Gribas domāt – tas taču vienkārši! Tomēr pamēģiniet uzrakstīt lapu “Par mums". Atskārtīsiet, ka izveidot kvalitatīvu tekstu, kurš pārliecina potenciālo klientu un vienlaicīgi ir atbilstošs mārketinga prasībām, nemaz nav tik vienkārši paveicams. Turklāt, tekstam jābūt SEO draudzīgam.
  3. Attēli – tiem jābūt kvalitatīviem, vēlams – autentiskiem vai vismaz izmantota foto banka ar pirktu materiālu. Atcerieties, Google attēli nav izmantojami biznesa vajadzībām. Tos aizsargā autortiesības, tādēļ varat iedzīvoties nopietnās nepatikšanās. Papildus tam, attēliem jābūt SEO draudzīgiem.
  4. Mājaslapas izvietošanai ir nepieciešams serveris, jeb mājaslapas uzturēšana Šis izmaksas būs nelielas, bet regulāras. Servera pakalpojumi ir ļoti svarīgi, jo no tā jaudas būs atkarīga mājaslapas ātrdarbība.

Nobeigumā

Apkopojot visu iepriekšminēto par tēmu “Lēta mājaslapa”, vai arī “Mājaslapa pašu spēkiem”, varam teikt tikai vienu, lēta mājaslapa var būt tikai kā siers peļu slazdā. Neapšaubāmi, cilvēks var iemācīties palaist kosmosā raķeti. Cilvēks var iemācīties izdarīt daudzas lietas. Tomēr ir jāatceras, ka mēs maksājam par profesionālajām iemaņām auto atslēdzniekam, kurpniekam, pat lauksaimniekam un veikalniekam. Tas ir viņu darbs un viņi to prot labāk par mums. Ja jums ir cilvēkresurss, vai laika resurss veidot pašrocīgi mājaslapu, tad iesakām izmēģināt to darīt pašiem. Iespējams, atklāsiet to par tik pat interesantu un aizraujošu nodarbi kā mēs un kļūsiet par mūsu kolēģi nozarē. Savukārt, ja jūsu uzņēmumam ir nepieciešams nekavējoties uzlabot situāciju digitālajā vidē, iegūt profesionāla izskata un funkcionalitātes vietni, kas nes pirkumus un pieteikumus, ja vēlaties stabilu un garantētu iznākumu nemaksājot divreiz, uzticiet izstrādāt mājaslapu cilvēkam vai vēl labāk – komandai ar pieredzi.

Sazinaties ar mums jau tagad!
raksti@agentura-zile.lv

Renāte Kalniņa

Mājaslapu projektu vadītāja