Reklāma Tinder aplikācijā
Reklāmā Tinder aplikācijā varētu būt aktuāla daudziem sociālo tīklu marketinga specialistiem. Šis raksts ir paredzēts tiem, kurus interesē gan mārketings Tinder vietnē, gan arī nepieciešamība pēc jauniešu auditorijas. Vienlaicīgi, šajā rakstā mēģināsim atbrīvot prātu no dažiem stereotipiem, kas arvien biežāk parādās mārketeru diskusijās.
Nereti ir dzirdēts, ka Facebook ir kļuvis par veco ļaužu sociālo tīklu. Savukārt, jaunieši esot pārvirzījušies uz tādām vietnēm kā Tinder un Snapchat, bet pēdējā laika uz Tik-Tok. Ņemot vērā to, ka jauniešu auditorija ir viena no būtiskākajām mūsu klientiem, kuriem tiek uzstādīta Reklāma sociālajos tīklos, esam bijuši spiesti sekot tieši demogrāfiskajiem datiem, lai precīzi varētu sasniegt nepieciešamo mērķauditoriju ne tikai pēc interesēm, bet arī vecuma grupā. Tādēļ esam pētījuši un meklējuši iespējas uzrunāt jauniešus to uzturēšanās vietās, piemēram, Tinder.
Mazliet par Tinder
Tinder kā mobilā lietotne ir radusies Hatch Labs inkubatorā 2012. gadā. Jau 2014. gadā tajā ikdienu notika ap 1 miljardu darbību. Šodien tas ir viens no mūsdienu starptautiskajiem iepazīšanās sociālajiem tīkliem, kas juridiski pieder Dalasā (ASV) reģistrētam uzņēmumam MTCH Technology Services Limited. Pamatinformācija tajā tiek aizgūta no Facebook profila apraksta un īsās biogrāfijas. Tinder kontu iespējams savienot ar Instagram un Spotify kontiem. Līdz ar to šī vietne piedāvā plašas tīklojuma iespējās starp vairākām, citām, šodien aktuālām vietnēm.
Tinder lietotāju demogrāfiskie dati
Apskatot portālā statista.com pieejamo informāciju par Tinder lietotāju vecuma grupām ir redzams, ka plašākā no tām ir 18 līdz 24 gadus veci un sasniedz 48% no visiem vietnes lietotājiem. Nākamā pēc apjoma ir 25 līdz 34 gadīgie ar apjomu 32%. Līdz ar to, tik tiešām droši var apgalvot, ka vietnē Tinder iespējams sasniegt jauniešus. Tomēr, balstoties uz vietnes iekšējo politiku ir jāsaka, ka šī auditorija sākas no 18 gadiem. Jaunākām personām nav iespējas veikt reģistrāciju lietotnē. Līdz ar to reklāmas devējiem ir jārēķinās ar to, ka mārketings Tinder vietnē nesasniegs vēl jaunāku mērķauditoriju, piemēram, vecuma kategoriju no 13 līdz 16 gadiem.
Mārketings un reklāma Tinder aplikācijā
Kopš 2015. gada Tinder īpašnieki vietnē ir iekļāvuši reklāmas iespējas. Pirmie reklāmas devēji bija alus zīmols Budweiser, Hero prezervatīvi un Britu jauniešu politiski neitrālā, demokrātiskā platforma Bite Ballot. Šodien, reklāmas izvietošana vietnē ir viens no diviem ienākumu avotiem tās īpašniekiem. Kopš 2017. gada februāra Tinder ir viens no Facebook Auditorijas tīkla (Audience Network) partneriem, kas nozīmē, ka attiecīgi nomērķējot Facebook reklāmu, tā pēc tādiem parametriem kā dzimums, atrašanās vieta, vaļasprieki, intereses utt., sasniegs mērķauditoriju arī Tinder vietnē. Mūsuprāt tā ir brīnišķīga ziņa visiem Sociālo tīklu mārketinga speciālistiem, jo digitālākais mārketings Tinder vietnē ir paplašinājis to iespējas, tai pašā laikā Facebook joprojām ir viena no galvenajām darba platformām.
Pēc aplēsēm, 2017. gada nogalē, marketings Tinder vietnē varētu sasniegt ap 50 miljoniem lielu auditoriju. Ņemot vērā to, ka faktiskajos skaitļos Facebook tīklā ir atrodami teju 29% jauniešu vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kas ir aptuveni 580 miljoni lietotāju, tad Tinder auditorijas faktiskais apjoms šajā vecuma kategorijā – 24 miljoni, nebūt nav tas, kas varētu būtiski ietekmēt konkrētās mērķauditorijas sasniegšanu. Tomēr saturiski pareizi mērķēts mārketings Tinder vietnē var būt pietiekami efektīvs gan uzrunājot ar attiecīgu produktu, vai re-mārketējot konkrēto lietotāju.